"Kimi ni koi ni Ochiru Mahou de" Manga Recension Nr.72




Titel: Kimi ni koi ni Ochiru Mahou de
Författare & Artist: Chiba Kozue
Kapitel: 6 Stycken
Kategori: Komedi, Romantik, Shoujo
Länk: Klicka HÄR för att läsa serien
Mitt Betyg: 3 av 5 Stjärnor


Handling:

Ousawa Miko älskar bröd. Därför bestämmer hon sig för att strunta i gymnasiet och flytta till Tokyo för att kunna jobba på ett konditori. Hon går ner på sina bara knän och ber en utav de första anställda hon ser på St.Molly´s att få bli anställd. Han säger "ja" och hennes nya liv tar sin början...


Min Recension: 

En kort underhållande serie, men jag hade självklart velat läsa mer. Det kändes inte riktigt som att man fick lära känna karaktärarna tillräckligt väl, kändes mer som en ONE-SHOT manga. Väntade nyfiken på att få läsa mer om huvudpersonens bakgrund, men de kapitlerna kom aldrig. Trots att detta saknades, tycker jag fortfarande väldigt mycket om serien. Den är värd att läsas!





MVH Vizoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0