"Hunter X Hunter" Anime Recension Nr.17




Titel: Hunter x Hunter
Regissör: Kazuhiro Furuhashi
Avsnitt: Säsong 1= 62 Stycken, Säsong 2 "OVA"= 8 Stycken, Säsong 3 "OVA"= 8 Stycken, Säsong 4 "OVA"= 14 Stycken
Kategori: Action, Äventyr, Shounen, Super Power
Anime Studio: Nippon Animation
Länk till Manga: Klicka HÄR för att läsa mangan
Länk till Anime: Klicka HÄR för säsong 1, Klicka HÄR för säsong 2 "OVA", Klicka HÄR för säsong 3 "OVA", Klicka HÄR för säsong 4 "OVA" 
Mitt Betyg: 4 av 5 Stjärnor


Handling:

Hunter är ett speciellt jobb som går ut på att bland annat leta skatter, jaga brottslingar och magiska varelser. Men för att kunna bli en Hunter måste man först ta en examen som nästan är omöjligt att klara av. Gon är en tolvårig liten pojke som bestämt sig för att ta examen på grund av en annan anledning, för att hitta sin pappa! På sin resa möter Gon många nya vänner, men också fiender. Kommer Gon någonsin att klara av examen och hitta sin pappa?


Min Recension:

För mig är denna serie en klassiker! Älskar handlingen och karaktärerna, en manga med mycket action och spänning som jag tror att speciellt killarna kommer att tycka om. Att få följa med på Gons resa är ett makalöst äventyr. Det är inte konstigt att anime-världen har bestämt sig för att släppa en ny tolkning av denna anime! (Premiär den 2 oktober, Läs mer om den nya versionen HÄR) Man måste bara känna till den här serien!


Trailer:








MVH Vizoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0