"Fushigi Yuugi" Anime Recension Nr.18




Titel: Fushigi Yuugi
Regissör: Hajime Kamegaki (Säsong 1+ 2), Nanako Shimazaki (OVA Eikoden)
Avsnitt: 52 Stycken + Ova 1, 2 & OVA Eikoden (13 Stycken) = 65 Stycken avsnitt
Kategori: Romantik, Komedi, Äventyr, Fantasy, Action
Anime Studio: Studio Pierrot
Länk till Manga: Klicka HÄR för att läsa manga
Länk till Anime: Klicka HÄR för att se anime
Mitt Betyg: 5 av 5 Stjärnor

Handling:

Miaka Yuuki är en tjej som kämpar för att plugga till slutproven i skolan. En rätt så klumpig tjej, men med ett hjärta av guld. En dag sugs hon in i en magisk bok tillsammans med sin bästa vän Yui och hamnar i en annan värld! Snart tappar hon bort sin vän i det främmande landet och att hitta henne igen är ingen lätt match. Till sin hjälp möter hon den pengargalna Tamahome och snart börjar ett äventyr som kommer att förändra Miakas liv för alltid!!!!   


Min Recension:

En utav mina favorit serier från när jag var "liten". Ett måste att se! Den första säsongen visades för första gången år 1995, men trots att den är lite gammal håller den fortfarande och är ett kärt barndomsminne för mig. Hur kan jag inte ge denna serie 5 Stjärnor?!!!


Anime Trailer:
 










MVH Vizoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0