"School Days" Anime Recention Nr.11



Titel: School Days
Regissör: Kaitaro Motonaga
Musik: Kaoru Okubo
Anime Studio: TNK
Kategori: Komedi, Drama, Skräck, Romantik, Slice of Life, ecchi (Naket), Tragedi, School Life
Avsnitt: 12 Stycken + 2 OVA
Se Avsnitt: Klicka HÄR för att se serien. 
Läs Mangan: Klicka HÄR för att läsa mangan.
Mitt Betyg: 1 av 5 Stjärnor


Handling: 

Makoto Ito åker tåg varje dag och snart blir han kär i en tjej som åker på samma tåg. Otur nog vet hon knappt om att han ens lever i samma värld fast de går i samma skola. Till hjälp för att lära känna henne har han sin vän  Sekai att tacka för, men hon är i hemlighet kär i honom. 

Min Recention: 

Den här serien blev rekomenderad utav en av er läsare. Tyvärr måste jag säga att den här animen inte hörde till min smak. Detta är ett tragisk triangeldrama med ett utav de sämsta sluten jag har sett på länge! Jag mådde illa efter att ha sett det sista avsnittet och förstår inte hur författaren till detta verk tänkte när han blandade in så här många olika kategorier i en och samma smet. Det blev för rörigt för mig med en ostadig röd tråd. Det var en fin tecknad serie och så, men detta var absolut inte en serie som passade mig tyvärr. Tack för tipset dock för det var trots allting en intressant handling när man väl kom in i serien, men jag fastnade aldrig för någon utav karaktärerna vilket är något som är viktigt för mig när jag ser eller läser en serie. Men som jag har sagt tidigare, alla har olika smak och det är något posetivt tycker jag. Hur tråkigt skulle det inte vara om det endast skapades en typ av film, bok ect... Tack ännu en gång för tipset, det var kul att se vilken smak nån av er hade och ser fram emot fler förslag.   









MVH Vizoo


Kommentarer
Postat av: sb

tjena ville bara tipsa dig om clannad och clannad after storys vilket inte direkt är inom min favorit gener men måste säga att det är en av dom bästa animes som gjorts genom tiderna vet inte om du har sätt dom för jag hittade nyss din blogg och har börja läsa lite. jag hoppas du tar en titt på den serien för det är ända gången jag har gråtit till en film / anime på flera år

mvh sb

2011-05-07 @ 23:42:38
Postat av: Dessi

Åh, School days, schooldays <3

Den spårade helt klart ur, föll mig in i smaken men blev så arg på en hel del karaktärer!

2011-07-14 @ 12:21:33
URL: http://dessiek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0