"Monkey High!" Manga Recention Nr.62




Titel: Monkey High
Författare & Artist: Akira Shouko
Kapitel: 31 Stycken
Kategori: Romantik, Shoujo, School Life, Komedi
Länk: Klicka HÄR för att läsa
Mitt betyg: 5 av 5 Stjärnor


Handling:

Efter hennes pappas stora skandal som politiker, tvingas Haruna tillslut att byta skola. Där möter hon den glada killen Masaru som beter sig som en liten apa i hennes ögon. Trots deras stora olikheter dras dom till varandra, men hur länge kan deras kärlek verkligen hålla?


Min Recention:

Älskar den här serien! Haruna och Masaru är så gulliga ihop, man kan inte få nog. Älskar karaktärerna och handlingen, ja den var superbra helt enkelt. Ett måste att läsa!

 












MVH Vizoo


Kommentarer
Postat av: Eric Haraldsson

Vad kul att det finns fler som bloggar om manga på svenska!



Att Haruna ser Masaru som en apa påminde mig lite om "Iguana Girl" ur antologin A Drunken Dream and Other Stories. Visste du förresten att "Saru" är japanska för apa?



Ville också ge dig ett tips, och hoppas verkligen du inte känner att jag lägger mig i, men det stavas recension, inte recention.



Ha en trevlig dag och fortsätt blogga!

2011-05-31 @ 08:41:46
URL: http://japanska-serier.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Hej!

Tack för tipset om Monkey high!

Det låter ganska roligt med den där ap-grejen.

School life är med i min top 5 genre inom manga.

Ha de gott!

2011-05-31 @ 20:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0