"Kare Kano" Manga Recention Nr.60



Titel: Kare Kano
Författare & Artist: Tsuda Masami
Kapitel: 99 Stycken
Kategori: Komedi, Drama, Josei, Romantik, School Life, Shoujo, Slice of Life, Psykisk
Länk: Klicka HÄR för att läsa
Mitt Betyg: 5 av 5 Stjärnor


Handling:

Yukino Miyazawa är den perfekta topp studenten. Hon är vacker, snäll, men denna personlighet är endast en mask hon bär för att få uppmärksamhet. När hon börjar High School möter hon sin manliga motsvarighet: Soichiro Arima. Han är snygg, artig och ett geni. Ända sedan han snodde Yukinos första plats har hon hatat honom. Något hon inte hade förväntade sig dock var att han skulle förklara sin kärlek till henne! Men saker och ting skulle bara bli värre, Soichiro Arima upptäcker en dag av hennes hemlighet och hotar nu med att avslöja hennes riktiga "jag" för alla om hon inte blir hans slav! Hur ska Yukino ta sig ur den här knipan? 


Min Recention: 

Jag skulle vara en idiot om jag sa att den här serien inte var ett mästerverk. Det här är en drama som jag lätt skulle kunna se bli en långfilm och bli nominerad till en Oscar. Man får verkligen lära känna karaktärerna i den här serien och förstå deras smärta. Den "röda tråden" har en smidighet som ingen annan och sprider verkligen ut en egen känsla i sig. Detta är ett måste att läsa!









MVH Vizoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0