"Psychic Detective Yakumo" Anime Recention Nr.8




Titel: Psychic Detective Yakumo
Regissör: Tomoyuki Kurokawa
Kategori: Mysteri, Skräck, Shoujo, Övernaturligt
Anime Studio: Bee Train, Sogo Vision, NHK
Avsnitt: 13 Stycken
Se Anime: Klicka HÄR för att se anime serien.
Baserad på mangan: Shinrei Tanei Yakumo, Klicka HÄR för att läsa mangan. 
Mitt Betyg: 5 av 5 Stjärnor


Handling: 

I nöd att försöka hjälpa sin vän som har blivit besatt av ett spöke, söker Haruka upp Saito Yakumo. En väldigt otrevlig ung man på hennes skola vars ena öga är rött. Många rykten går om honom, bland annat att han kan med hjälp med sitt röda öga se de döda. Först har Haruka svårt att tro på att någon kan ha sådana krafter, men snart dras hon in i Yakumos värld som är full av spöken. En värld som hon snart inser att hon inte kan hålla sig borta ifrån. Eller är det egentligen Yakumo som hon inte kan hålla sig borta ifrån? 


Min Recention: 

En utav dom bästa anime serier jag har sett på länge! Hoppas verkligen på att det kanske kan bli en till säsong, men vi får väll se. Nu vill man genast börja läsa mangan, den här serien var så spännande att jag knappt kunde sluta titta på den. Jag älskar övernaturliga saker och spökhistorier finns absolut på min favoritlista! Detta är ett måste att se!









 





Trailer:


 


(Tyvärr utan Subtitels)

MVH Vizoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0