"CardCapture Sakura" Anime Recension Nr.12



Titel: CardCapture Sakura
Regissör: Morio Asaka
Avsnitt: 70 Stycken + 2 Movies
Kategori: Äventyr, Komedi, Drama, Magi, Romantik, Shoujo
Anime Studio: Madhouse
Tv anime Länk: Klicka HÄR för att se TV- serien
Movie 1 Länk: Klicka HÄR för att se första filmen
Movie 2 Länk: Klicka HÄR för att se andra filmen
Baserad på Mangan: Klicka HÄR för att läsa mangan. 
Mitt Betyg: 5 av 5 Stjärnor

Handling: 

En dag öppnar Sakura en magisk bok vid namn "The clowbook", vilket en gång tillhörde trollkaren Clow Reed. Nu har hon släppt lös hans magiska kort och väkt dess väktare Keroberos. För att rätta till sitt misstag ska nu Sakura hjälpa Keroberos att fånga in korten igen, men det är inte en lätt utmaning. 


Min Recension:

Fick en förfrågan på att berätta lite mer om "CardCapture Sakura", så bestämde mig för att skriva en liten recension. Den här serien var faktiskt en utav mina favoriter när jag var 13 år gammal och har sett den ett antal gånger om. Det var tack vare den här serien som jag på allvar började bli intresserad av manga och anime på riktigt, så hur kan jag låta bli att ge den här serien 5 stjärnor? Ett måste att se helt enkelt.  





* Finns också en anime som baseras på "CardCapture Sakura" vid namn "Tsubasa reservoir chronicle",
   Klicka HÄR för att se anime. Det utspelar sig i en annan värld då Sakura och Shaoran är vuxna.


                                                    Card Capture Sakura:











Tsubasa reservoir chronicles:









"Tsubasa reservoir chronicles" Kan ibland slå ihop sig med anime serien "xxxHolic".
Blir ni förvirrade? Det var jag också ibörjan,
men om ni ser på både xxxHolic och Tsubasa Reservoir chronicles så kommer ni nog att förstå snart.
I anime serien xxxHolic så följer vi huvudrollen Watanukis perspektiv i historien. 
När vi tittar på Tsubasa Reservoir chronicles så följer vi Sakura och Shaorans perspektiv.


Det var allt så länge!

MVH Vizoo 


Kommentarer
Postat av: frida

Tack(!) så mycket för att du berätta om den!! jag har börjat se på den och tycker att den är VÄLDIGT lik Shugo chara(shugo chara doki, shugo chara party!) vilket jag gillar väldigt mycket ^^ fast den är mycket kortare i gemförelse med Shugo Chara som är 120 avsnitt ungefär.

Men när det är med XXX Holic och den andra så fick jag veta det av en vän när jag läste XXX Holic(jag är på 14) att hennes stora syster läste den mangan som var ihop blandat med XXX Holic, och jag hoppas verkligen på att läsa den effter som att den går in i XXX Holic så känns det som ett måste men jag känner mig inte tvingad för det, snarare glad ;) ... det blev en lång kommentar...

2011-07-19 @ 16:56:55
URL: http://blubbeb.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0