"Yatteraneeze!" Manga Recention Nr.25




Titel: Yatteraneeze!
Författare: Akizuki Koh
Artist: Koide Mieko
Kapitel: 22 Stycken
Kategori: Drama, Romantik, School Life, Shounen Ai/Yaoi (Manlig Kärlek)
Länk: Klicka HÄR för att läsa serien.
Mitt Betyg: 4 av 5 Stjärnor


Handling:

Fujimoto Hiroya är bland de bästa studenterna i skolan, en roll han sedan länge har tröttnat på. Han skulle lätt kunna byta sitt liv med någon som... Masaki. Hiroyas vänner skulle kalla Masaki för en "idiot" eftersom han hälldre spelar fotboll än att plugga, men Hiroya kan inte slutas lockas av Masakis fria liv och bestämmer sig tillslut att under sommarlovet ändra sin livsstil. Endast under lovet självklart! Det vill säga, det var hans plan tills han stötte på Masaki av en slump under lovet som blir hans nya lärare i "Hur man blir cool och populär". Men kan nyfärgat hår och nya kläder verkligen förändra ens insida?  


Min Recention:

Detta lilla kärlekspar är så guuuuliiiga!!!! Karaktärernas förrvirrande känslor smittade verkligen av sig, något som man hade med sig igenom hela seriens gång. Drama, Drama Drama, säger jag bara! Ett utmärkt manus och en klarröd tråd ända till slutet. Det ända jag skulle vilja kommentera är dock det plötsliga slutet. Det kändes inte riktigt som man fick en tillräckligt bra avtoning av berättelsen som gjorde att man inte blev redo att ta farväl av karaktärerna. Trots detta är serien verkligen underbar att läsa! LÄS DEN!  







MVH Vizoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0