"Suki, Tokoro ni Yori" Manga Recention Nr.36



Titel: Suki, Tokoro ni Yori
Författare & Artist: Mitsuki Kako
Kapitel: 5 Stycken (ONE-SHOTS)
Kategori: Drama, Romantik, School Life, Shojo
Länk: Klicka HÄR för att läsa serien.
Mitt Betyg: 4 av 5 Stjärnor

Handling:

Här har vi fem olika ONE-SHOTS, fem olika kärlekshistorier som får ens hjärta att slå lite fortare.

Nr 1;
Watase och Yoshi-kuns sista dag tillsammans innan Watase byter skola. Kommer Watase våga att erkänna att hon är kär i honom innan hon åker?

Nr 2;
Kanade Arai, den korta tjejen som blir retad för sin längd, men låter inte det förstöra hennes glada värld. Honda upptäcker snart detta dock och anser motssatsen, det är inte okej att hon ska behöva gå igenom detta. (Min favorit)

Nr 3;
Ririko Aoshima blir kär i sin lärare, kan hon lyckas fånga hans hjärta?

Nr 4;
Abe Sachi och Abe Takashi är gammla klasskamrater ifrån det förflutna med samma efternamn, det har gått några år sedan de sett varandra, men nu är Takashi tillbaka! Kan Sachi strunta i sin regel att endast dejta killar som är längre än henne? Spelar längden verkligen någon roll?

Nr 5;
Saya träffar en yngre kille på tåget varje morgon till skolan vid namn Tachi. Hennes känslor växer, men hon är osäker om han verkligen gillar henne...  


Min Recention:

Dessa gulliga historier är som små söta chokladbitar för mig. Mitsuki Kako har gjort det igen! En författare som nu har blivit min favorit inom shojo kategorin. Ett måste att läsa alla hennes verk! Klicka HÄR för att läsa alla hennes serier! 


MVH Vizoo  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0