"Migite ni Juu, Hidarite ni Ai" Manga Recention Nr.35



Titel: Migite ni Juu, Hidarite ni Ai
Författare & Artist: Yamamoto Kotetsuko
Kapitel: 5 Stycken
Kategori: Shounen Ai (Manlig Kärlek)
Länk: Klicka HÄR för att läsa serien.
Mitt Betyg: 3 av 5 Stjärnor


Handling: 

Den nyblivna polismannen Tokida har länge drömt om att fånga frankrikes mest berömda brottsling "Fantom tjuven Jack". Men efter att ha flyttat in i sin nya lägenhet upptäcker Tokida snart att den gamla mannen som är hans hyresvärd har en mycket ovanlig hobby att klä ut sig i maskerade kläder. Denna gamle man visar sig snart vara någon som egentligen är lika ung som han själv, vilket gör honom ännu mer förvirrad när denna främling plötsligt kysser och förklarar sin kärlek till honom!  


Min Recention:

Denna kärlekshistoria kan jag läsa som "mitt mellanmål". Det är inget speciellt, men fortfarande en manga som kan vara en snabb och underhållande läsning. Det fanns även några ONE-SHOTS historier i denna volym vilket är ett plus, som lite extra grädde på glassen, men tyvärr fortfarande inte tillräckligt bra för att bli kallad "ett måste att läsa", men trots allt fortfarande värt ett försök?   



Migite ni Juu, Hidarite ni Ai. Vol.01 Ch.001: Right Hand Gun, Left Hand Love at MangaFox.com


MVH Vizoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0