"Toradora!" Anime Recention Nr.5




Titel: Toradora!
Regissör: Tatsuyuki Nagai
Anime Studio: J.C. Staff
Avsnitt: 25 Stycken + OVA
Se Anime: Klicka HÄR för att se serien. 
Baserad på Manga: Klicka HÄR för att läsa Toradora som Manga.
Mitt Betyg: 4 av 5 Stjärnor


Handling: 

Ryuji är en snäll kille som gillar att laga mat och städa. Tyvärr har han ärvt sin pappas utseende, något som han ser som en förbannelse eftersom de flesta är rädda för honom. En dag möter han Taiga Aisaka, en tjej som ser ut som en söt docka eller en ängel, men i verkligheten är det hon som folk borde vara rädda för. Inom kort upptäcker Ryuji att denna vilda flicka är kär i hans bästa kompis, något som sätter dom i samma båt eftersom han själv är kär i Taigas bästa kompis Minori. Kan de tillsammans hjälpa varandra att vinna över kärleken? Men vad händer när deras vänskap plötsligt förändras, kan alla fortfarande få ett lyckligt slut? 


Min Recention: 

Tjena! Det var ett tag sedan jag skrev en Anime Recention, så här är jag igen! Såg nyss klart den här serien och måste bara säga att jag har blivit helt förälskad i både Taiga och Ryuji. Tyckte dock att tempot om huvudämnet var lite segt, men tack vare de sista avsnitten så höjdes poängen snabbt. Kvaliten av den här serien ligger på topp och är mycket vackert "filmad", om ni förstår vad jag menar? Röstskådespelarna gjorde ett otroligt bra jobb, skulle vilja ge dom pris! Speciellt till Rie Kugimiya som gör rösten till Taiga. 


 



    











Trailer:




MVH Vizoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0