"Tennenkai Ouji" Manga Recention Nr.45




Titel: Tennenkei Ouji
Författare & Artist: Fujisawa Shizuki
Kapitel: 5 Stycken
Kategori: Komedi, Romantik, Shoujo
Länk: Klicka HÄR för att läsa serien
Mitt Betyg: 2 av 5 Stjärnor


Handling:

Aois familj har många medlemmar, något som inte är billigt för deras ekonomi. Masafumi är känd som skolans "Prins". Rik och snygg, en kille som de flesta tjejer endast kan drömma om. En dag blir Aois mamma sjuk och hon blir tvungen att ta över hennes jobb som kock/hembiträde tills hon blivit bättre. Vem kunde ha trott att Aois mamma jobbade för Masafumi! Snart växer Aois känslor för honom, men känner han verkligen detsamma för henne?


Min Recention: 

Den här mangan är för dom lättroade. Handlingen låter intressant till en början, men manuset räckte inte riktigt till för mig. Det ända som fångade mitt intresse var det extra kapitlet med en ONE-SHOT story, tack vare detta blev det ett pluspoäng. Kanske tycker jag så för att den här mangan är riktade till dom som är yngre än mig själv, men som någon med en väldigt blandad smak vill jag läsa all manga. 



MVH Vizoo
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0