"Hell Girl" Anime Recension Nr.13




Titel: Hell Girl
Regissör: Takahiro Ōmori
Anime Studio: Studio Deen
Avsnitt: 26 Stycken
Kategori: Mystik, Skräck, Övernaturligt, Psykologisk
Länk: Klicka HÄR för att se serien.
Baserad på manga: Klicka HÄR för att läsa manga serien.
Mitt Betyg: 3 av 5 Stjärnor


Handling:

Det finns en webbsida som endast är öppen vid midnatt. Om du skriver din fiendes namn på den webbsidan kommer Hell Girl ta dess själ till helvetet, men för ett dyrt pris. Hur många är villiga att betala? Och vem är Hell Girl egentligen?


Min Recension: 

Fick en önskan om att jag skulle berätta lite mer om serien "Hell Girl" och självklart kan jag göra det. Den här serien tillhör egentligen inte till en utav mina favorit kategorier eftersom den kan vara lite läskig. Jag brukar vanligtvis vilja se serier med mycket komedi och romantik, men trots att den här serien saknar det, fångade "Hell Girl" genast mitt intresse. För mig var den unik och annorlunda, vilket var mycket spännande. Jag såg serien när jag var runt 14 år gammal för första gången, ett perfekt val inför Halloween säger jag bara. En serie för de orädda. 


Trailer: 





MVH Vizoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0