"New York New York" Manga Recention Nr.16



Titel: New York New York
Författare & Artis: Ragawa Marimo
Kapitel: 5 Stycken
Kategori: Drama, Mature, Psykologisk, Romantik, Shounen Ai/Yaoi (Manlig Kärlek), Tragedi
Länk: http://www.mangafox.com/manga/new_york_new_york/
Mitt Betyg: 2 av 5 Stjärnor

Handling: 

Kain Walker har under hela sitt liv förnekat sanningen om att vara homosexuell, men när han träffar Mel Frederics förändras allting. Han har tidigare aldrig haft ett förhållande med en man, endast ett flertal One Nights Stands, men när han flyttar ihop med sin livskärlek blir det svårt att hålla det hemligt för sin familj och sina vänner. Kain är polis och har vuxit upp i en lycklig familj, medans Mel aldrig tidigare har fått chansen att finna sann lycka. De älskar varandra, men räker det verkligen när samhällets hårda åsikter och fördommar är emot dom?

Min Recention:

Det här är verkligen en manga för dom som älskar kärlek och tragedi! Det är en verklighetstrogen historia, vissa scener kunnde jag lätt förutse medan andra var som en total chock för mig. Tyvärr stör jag mig mycket på hur karaktärerna är, speciellt huvudpersonen! En J*VLA skitstövel kunde han vara! Ingen hjärna alls! Men om man bortser ifrån det, så är det en rätt romantisk berättelse. Två män som kämpar för ett lyckligt liv tillsammans, låter det inte gulligt? (Seriöst) Den är värd att läsa.    


MVH Vizoo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0