Är sjuk, älskar vintern!

Hej igen!

Idag är jag hemma med en förkylning, har degat hela dagen och läst manga. Bl.a. "Made In Heaven" (Recention kommer inom kort)
Syrran ringde mig nyss och skröt om att hon snart kanske skulle få jobb, måste erkänna att man blev lite avis. Jag jobbar bara ibland när tillfället kommer, det är inget fast jobb. Men frågan är också om jag ens skulle orka med ett fast jobb för tillfället? Jag har skolan fortfarande, och varje dag är en lång dag. Jag kommer inte hem fören vid middastid, kan till och med dröja längre om trafiken strular till vilket händer ofta nu på vintern. Trots det älskar jag vintern, årstiden för alltid med sig kännslan av att befinna sig i en sagovärld. Ett tjockt täcke av snö i varje hörn och vrå. En väldigt vacker syn, speciellt om man bor en bit utanför storstaden där man är omgiven av träd. Det vackraste är nog när isen och frosten biter sig fast på varje gren, med solens strålar som reflekteras likt diamanter vid gryningen. En julmarknad i Gamla Stan, eller marknaden i T-centralen för alltid julstämmningen närmare ens själ. Att köpa julklappar med julmusik i bakgrunden, komma hem och dricka en varm kopp choklad framför en tänd brasa. Baka pepparkakor och lussebullar. Jag älskar juletiden mer än min egen födelsedag, det är ingen fråga om saken. Längtar verkligen till December redan nu! 




Så mycket snö var det förra året. (Våra två bilar.)

MVH Vizoo       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0