"Aoi Kiseki" Manga Recention Nr.19



Titel: Aoi Kiseki
Författare & Artist: Mitsuki Miko (För att läsa fler serier av denna författare, tryck HÄR.)
Kapitel: 5 stycken
Kategori: Komedi, Drama, Romantik, School Life, Shojo, Sport
Länk: För att läsa serien, tryck HÄR.  
Mitt Betyg: 4 av 5 Stjärnor

Handling:

Wakatsuki Ran är en simmande legend och alla tjejer avgudar honom, men han bryr sig bara om att simma. Ageha tycker att han bara är en stöddig och besatt simmare, men när han visar henne hur duktig han egentligen är kan hon inte låta bli att beundra honom och ber om att få bli hans elev i simmning. Tillslut accepterar Ran hennes önskan och den romantiska berättelsen börjar.  

Min recention:

Jag älskar karaktärerna och handlingen, samt alla vackra bilder, men jag tyckte samtidigt att historien var väldigt kort vilket gav den röda tråden en ostadig linje. Det fanns en början, en höjdpunkt och ett slut, men avtoningen fanns inte där innan slutet. Trots det stora minuset är den här serien fortfarande värd att läsa och är en utav mina favoritserier. Dessutom är denna serie en utav dem som är mest minnesvärda för mig. Bara det säger att författaren har talang för att fånga ens intresse, är nu mycket nyfiken på att läsa resten av hennes serier hon har skrivigt.     

MVH Vizoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0