"Red River" Manga Recention Nr.21



Titel: Red River
Författare & Artist: Chie Shinohara
Kapitel: 96 Stycken
Kategori: Äventyr, Drama, Fantasy, Historik, Romantik, Shojo
Länk: För att läsa serien, klicka HÄR. 
Mitt Betyg: 3 av 5 Stjärnor


Handling: 

15åriga Yuri tvingas snart in i en annan värld, eller snarare en annan tid på grund av att drottning Nakia vill offra henne i en ritual. Yuris blod är nyckeln till elementet som behövs för att lägga en förbannelse över de äldre prinsarna så att de dör. Drottningens mål är nämligen att hennes son, den yngsta prinsen ska få ta över kronan och bli kung. Vilsen i ett främmande land måste hon kämpa för att överleva. En ung man hjälper henne, men kommer hon någonsin få återse sitt hem igen? 


Min Recention: 

Jag älskar historier där någon reser i tiden eller till en annan värld och finner kärleken. Jag älskar de två huvudkaraktärerna, men jag måste säga att serien är kanske lite för lång och utdragen för min smak. Bilderna är väldigt enkelt ritat, vilket ger en känslan av att den här serien är rätt gammal, men det fungerar och är värd att läsa. 


      


MVH Vizoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0