"Death Note" Anime Recention Nr.3



Titel: Death Note
Regissör: Tetsuro Araki
Manusförfattare: Toshiki Inoue
Animestudio: Madhouse
Avsnitt: 37 Stycken
Kategori: Action, Drama, Fantasy, Skräck, Mysteri, Shounen, Övernaturlig
Baserad på mangan: Death Note, skapad av Tsugumi Ohba & Takeshi Obata. Läs Manga HÄR.  
Se Anime: För att se serien, Klicka HÄR.
Mitt Betyg: 5 av 5 Stjärnor


Handling:

Yagami Light är en toppstudent med många möjligheter, men som är uttråkad på livet. En dag hittar han en bok, "Death Note" som tappades utav en dödsgud. Om man skriver någons namn i denna bok, dör denna person. Med denna otroliga makt bestämmer Light sig att uttrota all ondska i världen. Kommer han att lyckas, eller kommer polisen att fånga honom?  


Min Recention:

Älskar denna serie och har sett om den många gånger! En serie som passar för dom som gillar skräck och mord, perfekt att se runt Halloween. Ibland har jag svårt att bestämma mig för vems sida jag står på, Lights eller polisens? Detta är ett måste att se! Behöver jag säga mer?


Trailer:


 

MVH Vizoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0