Svar på Fråga...

Anna-chan om 1 år!!!!:
Moshi moshi Vizoo!^^
Grattis till 1 års jubileumet!^^ Jag hittade nyss din blogg på Yapano^^ Älskar själv också Japan och manga och anime:)

En fråga eller två^^': 1. Får jag länka från min blogg till din?^-^ 2. Vilken är din/dina favorit manga oh animer?^^

Ja Mata Ne, desu ne?^^


Svar på fråga 1:

Moshi! Moshi! Självklart kan du länka till min blogg ;D

Svar på Fråga 2:

Min favorit manga och anime lista? Har tidigare gjort en lista för länge sedan, men självklart kan jag lägga upp den igen för dig och mina nya läsare som missat det. Här kommer dom!


Min Anime Topp 30!

(P.S Vissa är fortfarande pågående serier...)


1. Ef- a tale of memories/melodies (Klicka HÄR för att se säsong 1. Klicka HÄR för att se säsong 2.)

2. Death Note (Klicka HÄR för att se serien.) 

3. Jounjou Romantica (Klicka HÄR för att se säsong 1, Jounjou Romantica 2, Klicka HÄR för säsong 2.)

4. Itazura Na Kiss (Klicka HÄR för att se serien.)

5. Lovely Complex (Klicka HÄR för att se serien.)

6. Bleach (Klicka HÄR för att se serien.)

7. Naruto (Klicka HÄR för att se serien, Se Naruto Shippuuden, Klicka HÄR.)

8. NANA (Klicka HÄR för att se serien.)

9. Hunter X Hunter (Klicka HÄR för Säsong 1, Säsong 2 Klicka HÄR, Säsong 3 Klicka HÄR, Säsong 4 Klicka HÄR. )  

10. Kyo Kara Maoh! (Klicka HÄR för att se serien.)

11. Paradise Kiss (Klicka HÄR för att se serien.)

12. Hikaru No Go (Klicka HÄR för att se serien.)

13. Ghost Hunt (Klicka HÄR för att se serien.)

14. D.Gray-man (Klicka HÄR för att se serien.)

15. DN Angel (Klicka HÄR för att se serien.)

16. xxxHolic (klicka HÄR för att se säsong 1, Säsong 2 Klicka HÄR, Säsong 3??? Klicka HÄR,)   

17. Ghost Hound (Klicka HÄR för att se serien.)

18. Sola (Klicka HÄR för att se Serien.)

19. La Corda D´Oro ~Primo Passo~ (Klicka HÄR för att se serien.)

20. Peach Girl (Klicka HÄR för att se serien.)

21. Kare Kano (Klicka HÄR för att se serien.)

22. BECK (Klicka HÄR för att se serien.)

23. Rec (Klicka HÄR för att se serien.)

24. Wolf´s Rain (Klicka HÄR för att se serien.)

25. Nabari No Oh (Klicka HÄR för att se serien.)

26. Gantz (Klicka HÄR för att se serien.)

27. Skip Beat (Klicka HÄR för att se serien.)

28. Zombie Loan (Klicka HÄR för att se serien.)

29. Uragiri Wa Boku No Namae wo Shitteiru (Klicka HÄR för att se serien.)

30. Phantom: Requiem for the Phantom (Klicka HÄR för att se serien)



Min Manga topp 20!

(P.S. Dessa serier är mina favoriter bland de som har blivit färdigställda.)  


1.
Kiss/Hugg av Mistuki Kako (Läs serien genom att klicka HÄR!)

2. Ai Hime - Ai to Himegoto av Mitsuki Kako (Läs serien genom att klicka HÄR!)

3. Akuma de Sourou av Takanashi Mitsuba (Läs serien genom att klicka HÄR!)

4. Koi Suru One Fourth av Tajima Mimi (Läs serien genom att klicka HÄR!)

5. Psyren av Iwashiro Toshiaki (Läs serien genom att klicka HÄR!)

6. Mars av Souryo Fuyumi (Läs serien genom att klicka HÄR!)

7. High School Debut av Kawahara Kazune (Läs genom att klicka HÄR!)

8. Crazy for you av Shiina Karuho (Läs genom att Klicka HÄR!)

9. Zenbu, Hajimete av Mitsuki Kako (Läs genom att klicka HÄR!) 

10. Aoi Kiseki av Mitsuki Miko (Läs genom att Klicka HÄR!) 

11. Kimi Shika Iranai
av Yoshizumi Wataru (Läs genom att klicka HÄR!) 

12. Yatteraneeze! av Akizuki Koh & Koide Mieko (Läs genom att klicka HÄR!)
 
13. Doushitemo Furetakunai av Yoneda Kou (Läs genom att klicka HÄR!) 

14. Royal Fiance av Asuma Riasai & Kamon Saeko (Läs genom att klicka HÄR!)

15. Beast Master av Moto Kyousuke (Läs genom att klicka HÄR!)

16. Calling av Ootsuki Miu (Läs genom att klicka HÄR!)

17. The king´s Pawnshop av Sakurakouji Kanoko (Läs genom att klicka HÄR!)

18. Ichigo Channel av Tajima Mimi (Läs genom att klicka HÄR!)

19. Red River av Chie Shinohara (Läs genom att klicka HÄR!)

20. Sold out! Kenjo Sakura (Läs genom att klicka HÄR!)



Skrev de här listorna i februari, men ordningen är ungefär dessamma som nu. Tack för din fråga!

MVH Vizoo 

Kommentarer
Postat av: Anna-chan

Åh wow tack så mycket för att du postade min fråga!^^ Och länkade till min blogg, verkligen tack!:D



Åhh jag älskar också Death Note (men har bara sett ca halva animen fast jag vet vad som händer><)

Annars har jag sett Junjou Romantica 1 gång men den var inte riktigt min smak men rätt gullig^^ Mina andra favoriter är Yu Yu Hakusho(sett tills säsong 3 men inte klart^^'), Kuroshitsuji(läst 3 mangor och sett säsong 1 och början av 2:an), Yu-Gi-Oh!(läst lite och sett ca halva),Suzumiya Haruhi no Yuutsu (har bara sett ca halva><), Sailor Moon, Pokemón (jag såg de två när jag var liten så de har en speciell plats^^ Har baar sett animen men inte hela), Gundam Wing (har jag bara sett lite av men gillar den ändå!^^) och NANA, som jag läst bok 3 av (första var slut men nu är jag hooked><)^^

Ha en bra dag Vizoo och tack för listan!:D

2011-09-12 @ 08:25:57
URL: http://www.sakuratokyo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0