"Lovely Complex" Anime Recension Nr.16



Titel: Lovely Complex
Regissör: Konosuke Uda
Avsnitt: 24 Stycken
Kategori: Romantik, Komedi, Shoujo
Anime Studio: Toei Animation
Länk till Manga: Klicka HÄR för att läsa mangan.
Länk till Anime: Klicka HÄR för att se anime serien.
Länk till Live Action Movie: Klicka HÄR för att se filmen.  
Mitt Betyg: 5 av 5 Stjärnor


Handling:

Risa är en lång tjej och Otani är en kort kille. De ses som den perfekta komediduon eftersom deras längd gör dom ett omaka par. Ett problem som fått de båda att lova sig själva att inte bli kära i en person som inte passar in till deras längd. Tyvärr kan man inte alltid bestämma vem man ska bli kär i. Efter ett tag som vänner upptäcker Risa att hennes känslor för Otani har växt till någonting mer, men kan Otani verkligen se bort ifrån det faktum att Risa är längre än honom??


Min Recension:

En utav mina favorit serier sedan jag var liten. Ett måste att se! Den här historien är udda och väcker snabbt ens intresse. Jag tror att många tänker på denna fråga när de letar efter en partner, speciellt tjejer eftersom de oftast vill kunna ha högklackade skor brevid sin pojkvän. Den här serien tar upp det viktiga ämnet "Spelar längden verkligen någon roll?" Väldigt spännande historia som har blivit riktigt populär, vilket inte är konstigt. Lovely Complex finns som manga, anime och även som Live Action Movie!


Anime Trailer: 
  




Live Action Movie Trailer:





Manga:





MVH Vizoo


Kommentarer
Postat av: Mickis ^^

Jag glömde att de hade gjort en film, jag kollade på den nu och den va ju ganska bra. Fast den va för kort, jag ville ha med vissa scener ifrån anime serien som inte fanns i filmen!

Kraaam ^^

2011-09-07 @ 01:00:08
Postat av: Lovisa

Jag skriver också om anime serier! Snälla kolla in det, du kanske hittar något du gillar ^^KRAM!

2011-09-07 @ 11:02:14
URL: http://aizo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0