"Liberty Liberty!" Manga Recension Nr.78



Titel: Liberty Liberty!
Författare & Artist: Takanaga Hinako
Kapitel: 7 Stycken
Kategori: Komedi, Yaoi/Shounen Ai (Manlig Kärlek)
Länk: Klicka HÄR för att läsa serien
Mitt Betyg: 3 av 5 Stjärnor

Handling:

Yaichi har nyss rymt ifrån sina problem i Tokyo och återvänt till sin hemstad Osaka. En kväll dricker han sig full för att sedan ramla ner i en gränd fylld av sopor. Kan hans liv bli värre? I gränden träffar han plötsligt en man som trycker upp en videokamera framför hans ansikte. Det ena leder till det andra och nästa morgon vaknar Yaichi upp i främlingens lägenhet. Tydligen råkade Yaichi av misstag ta sönder mannens videokamera när de bråkade och nu måste han betala tillbaka sin skuld.

Min Recension:

En perfekt manga för de som aldrig har läst Yaoi förut, men som gärna vill prova på. Kärlek på lagom nivå för de blyga, men kan även vara underhållande för dom som är vana Yaoi-läsare. Det är en bra handling, men hade gärna vilja läsa mer om dessa två underbara karaktärer. Manuset har ett bra flyt och tecknarstilen är helt okej. Därför får denna manga 3 stjärnor från mig!   





MVH Vizoo


Kommentarer
Postat av: MangAnime

Hm, lät ok! Som en alldeles "allmän" yaoi om du förstår vad du menar xD Kanskekkeeke kommer kolla upp, men mest troligt om jag inte har någonting annat för mig O:

2011-10-18 @ 18:50:12
URL: http://manganimes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0