"Koi No Uta" Manga Recension Nr.76



Titel: Koi No Uta
Författare & Artist: Akira Shouko
Kapitel: 3 Stycken + Extra ONE-SHOT
Kategori: Drama, Romantik, School Life, Shoujo 
Länk: Klicka HÄR för att läsa!
Mitt Betyg: 3 av 5 Stjärnor


Handling:

Vi får följa tre tjejer som går i samma klass vars känslor reflekteras till en speciell bok med dikter. Först får vi möta Konno Sakiko som en dag ser sin favoritdikt skriven på bänken hon brukar sitta när hon väntar på bussen. Hon kan inte låta bli att skriva ner resten av dikten och snart börjar hon undra vem som verkar dela hennes intresse för poesi... I andra kapitlet möter vi den rika flickan Saijo Erina som är kär i sin barndomsvän. Och i tredje kapitlet får vi lära känna Yuuki Sachi som på utsidan verkar vara en lydig toppstudent, men i verkligeheten älskar hon att bryta mot reglerna och bestämmer sig därför för att börja dejta sin lärare! Sen har vi också ett extra kapitel med en ONE-SHOT som handlar om Hino Suzuko, dotter till en känd skådespelerska som fattar tycke för sin mycket glada bänkgranne.     


Min Recension: 

Jag älskade karaktärerna, men hade velat lära känna dom lite mer. En gullig liten serie som kan dömmas att vara tre stycken ONE-SHOTS, men tack vare att gammla karaktärer ifrån de föregående kapitel ibland dyker upp igen kan jag bortse ifrån det faktumet lite grann. Manuset har en fin rödtråd och jag rekommenderar denna manga till alla shoujo-älskare. Hoppas ni gillar den!
  




MVH Vizoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0