"Kyou, Koi wo Hajimemasu" Anime Recention Nr.9




Titel: Kyou, Koi wo Hajimemasu - OVA
Avsnitt: 2 avsnitt
Regissör: Naoto Hosoda
Producenter: Keiichi Yamakawa, Tomoya Negishi
Musik: Masaru Sugimoto
Anime Studio: J.C Staff
Se Anime: Klicka HÄR för att se avsnitt 1, Klicka HÄR för att se avsnitt 2! 
Baserad på Mangan: Kyou, Koi wo Hajimasu - Klicka HÄR för att läsa mangan.  
Mitt Betyg: 2 av 5 Stjärnor


Handling:

Tsubaki är en tjej som älskar att fixa i ordning sin systers hår i olika frisyrer, men hon tycker inte att hon själv passar i något utav dom. Snart möter hon Kyouta, den oartigaste killen hon någonsin träffat. Som straff klipper hon av hans hår med flit, något som gör honom otroligt arg. Kyouta kräver då att Tsubaki ska betala honom med sin kropp som förlåtelse, då klipper hon hans hår ännu kortare! Efter det tjäl Kyouta plötsligt hennes första kyss med löftet att han även i framtiden kommer att tjäla hennes alla "första gången". Hur kan Tsubaki fly ifrån honom?  


Min Recention:

Hela inledningen på den här serien har blivit felklippt enligt min åsikt. Det känns som man missar de viktigaste bitarna av serien, en snabbspolning. Om man ska se den här anime - OVA serien bör man först ha läst mangan. Annars tyckte jag att serien var okej, men det är synd att de valde att göra en OVA serie istället för en vanlig anime serie. (För er som undrar var en OVA serie är i anime världen, så kan man säga att istället för en serie på cirka 24 avsnitt så består OVA serier oftast endast utav 2-4 stycken avsnitt, en miniserie med andra ord.) Hade önskat att få se alla detaljer i serien som rörlig bild.    









MVH Vizoo


Kommentarer
Postat av: Johanna

Började läsa mangan för några månader sedan, o ivrigt tittade jag på animen nu! Håller med om att det var väldigt kort, speciellt i början! Som dom spola fram allt i 180 XD haha!



Hittade annars din blogg en av slump när jag sökte på mangan hehe, o ska fortsätta läsa! <3 ^^

2011-04-01 @ 01:40:09
URL: http://johannabergvall.blogg.se/
Postat av: Kid

Inte sett den men den verkar bra kommer fortfarande inte se den men tack för tipset

2011-12-19 @ 18:15:38
URL: http://otakukid.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0