"Spicy Pink" Manga Recention Nr.27



Titel: Spicy Pink
Författare & Artis: Yoshizumi Wataru
Kapitel: 12 Stycken
Kategori: Komedi, Drama, Josei, Romantik
Länk: KLicka HÄR för att läsa serien.
Mitt Betyg: 1 av 5 Stjärnor


Handling:

Sakura jobbar hårt som en Mangaartist och har ingen tid för ett förhållande, men en dag blir hon praktisk taget tvingad till en gruppdejt där hon träffar Iku. En väldigt otrevlig, men snygg plastik kirurg som rekomenderar henne att operera sig. Aldrig för har hon blivit så föremjukad, men trots det kan hon inte hjälpa sig själv att dras till honom och snart börjar dom dejta varandra. Men kan hon verkligen finna äkta kärlek med denna man som hon misstänker fortfarande är kär i sitt ex????


Min Recention:

Ja vad ska jag säga om denna Manga? Jag satt hela tiden och väntade på att en högpunkt skulle komma, men "Den röda tråden" var rätt platt och tråkig. Detsamma gäller slutet av serien, det tog slut precis som jag kände: "Okej nu börjar väll det roliga?" Men nej det tog slut istället! Det märktes snabbt att denna manga var riktad till äldre läsare. Det var många långa dialoger och hade en vardag i historien som är väldigt realistikt. Inte direkt den bästa Mangan jag har läst, men inte häller den sämsta.   




MVH Vizoo



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0