Läser just nu... "Black Bird"



Hej hej igen!

En annan manga serie jag håller på och läser nu är "Black Bird" skriven av Sakurakouji Kanoko. Som i de senaste "Läser just nu..." är inte häller den här mangan färdigställd än, men hitills finns det 25 stycken kapitel publicerade just nu vad jag vet. Detta är en utav mina toppfavoriter och som jag självklart rekommenderar stort!

Handling: 

Det finns en värld av magi och myter ibland oss, men endast ett få antal kan se detta. En utav dom är Misao Harada och önskar helst att slippa kunna se alla monster som omringar henne varje dag. Allt hon vill är att ha ett normalt tonårsliv och kanske skaffa sig en pojkvän, men det visar sig snart att hon är någon som tillhör en demonisk profetia som säger att om man dricker hennes blod så får man mäktiga krafter, om man äter hennes kött blir man odödlig! Nu samlar sig demonerna ihop sig för att kriga om henne, men vid sin sida dyker Kyo upp för att beskydda henne. En Tengu - demon som verkar redan har bestämt sig för att de ska gifta sig med varandra!!!!????      

Vill du också läsa serien, Klicka HÄR!















Black Bird 4

MVH Vizoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0