"Summer Wars" Anime Recention Nr.6 - Movie




Titel: Summer Wars
Kategori: Komedi, Romantik, Drama, Sci-fi
Regissör: Mamoru Hosoda
Producent: Nozumu Takahashi, Takuya Ito, Takashi Watanabe, Yuichiro Saito & Seiji Okuda
Musik: Akihiko Matsumoto 
Anime studio: Madhouse
Länk: Klicka HÄR för att se Animefilmen
Mitt Betyg: 3 av 5 Stjärnor


Handling: 

Kenji Koiso är en ung gymnasieelev med ett högt sinne för matematik. När Natsuki Shinohara erbjuder honom ett sommarjobb, ett jobb han gärna accepterar eftersom han länge har varit intresserad utav henne. En chans att lära känna henne bättre tror han, men aldrig kunnde han anat att hans sommarjobb skulle bli att ljuga för hela Natsukis familj om att han är hennes fästman! Men självklart kan han inte gå emot Natsukis önskan... 
En kväll får han ett mystiskt SMS med en konstig kod. Med sin snabba mattematiska hjärna löser han det han tror är ett mattematiskt problem, men detta visar sig vara ett lösenord som kan hacka in i stordatorn som styr hela OZ och all teknik i hela världen. Nu blir Kenji plötsligt efterlyst och detta händer mitt i Natsukis stora familjeträff. Hur ska han ta sig ur den här knipan? Han är ju oskyldig! Hur kunde han veta att ett matteproblem skulle kunna vända världen upp och ner? 


Min Recention: 

Jag gillar den här filmen, känner verkligen familjekärleken strömma in i mig när Kenji kommer till Natsukis hus och träffar hennes familj. En sån stor familj vill jag också ha när jag blir stooooor. Hahahah Detta är såklart huvudtemat i filmen; familjen, blandat med lite action, drama och  sci-fi när ett dataspel nästan förintar världen. SE DEN! Det sägs också att denna film har blivit oscarnominerad! (Klicka HÄR för att läsa mer!)


Trailer:


    


















MVH Vizoo


Kommentarer
Postat av: Lolita<3

Wow! Den verkar vara en jättebra film!! Måste ses, tack för tipset :)

2011-04-12 @ 11:57:19
URL: http://justlilly.blogg.se/
Postat av: Anonym

Såg idag, omg, ett mästervärk! xD

2011-05-01 @ 01:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0