"Lånaren Arrietty" Anime Recension Nr.19 - Movie



Titel: Lånaren Arriietty (Svensk), Kari-gurashi no Arietti (Japansk)
Reggisör: Hiromasa Yonebayashi
Manusförfattare: Hayao Miyazaki, Keiko Niwa
Anime Studio: Studio Ghibli
Kategori: Fantasy 
Länk: Klicka HÄR för att boka biljetter på sf.se
Mitt Betyg: 4 av 5 Stjärnor

Handling:

Den lilla Arrietty tillhör småfolket som bor under människornas golv och i deras väggar. För att överleva lånar de saker ifrån människorna, så som mat, el, m.m. En utav lånarnas viktigaste regler är att inte bli sed av någon, men när Arrietty blir upptäckt utav den nyinflyttade pojken i huset vänds hela hennes värld upp och ner!

Min Recension:

Var och såg den här filmen på bio igår och blev helt enkelt tvungen att skriva en ny anime recension! Har sett många utav Studio Ghiblis animerade filmer, så som "Spirited Away" och "Det levande Slottet". Själv tycker jag att "Lånaren Arrietty" är en utav Studio Ghiblis bästa animerade filmer hittills och ser mycket fram emot vad de ska hitta på härnäst. Se filmen nu! Det är en mycket spännande tolkning av Mary Nortons bokserie.

Trailer (Engelsk tal): 




MVH Vizoo


Kommentarer
Postat av: Elli

Åh, den här filmen ser jag fram emot så in i bomben. Älskar Ghibli!

2012-01-09 @ 04:01:52
URL: http://pelikor.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0