"Natsume Yuujinchou" Anime Recension Nr.15




Titel: Natsume Yuujinchou
Regissör: Takahiro Omori
Avsnitt: Säsong 1 = 13 st, Säsong 2 = 13 St, Säsong 3 = Ongoing 
Kategori: Drama, Fantasy, Shoujo, Slice of Life, Övernaturligt
Anime Studio: Brain´s Base
Länk till Manga: Klicka HÄR för att läsa mangan.
Länk till Anime: (Klicka HÄR för att se säsong 1), (Klicka HÄR för säsong 2), (Klicka HÄR för säsong 3)
Mitt Betyg: 3 av 5 Stjärnor


Handling:

Så länge som Natsume kan minnas har han kunnat se spöken och demoner, m.m. En förbannelse han ärvde ifrån sin mormor. Han är en föräldralös tonåring som i hela sitt liv har flyttats runt bland släktingar och tillslut hamnar han i sin mormors gamla hemstad. En annan sak Natsume ärver ifrån sin mormor är "The book of friends" (Vännernas bok). I boken har hans mormor låtit demoner skriva ner sitt namn som binder dom till henne och boken, men nu är hon död och Natsume är den nya ägaren. När alla demoner vars namn står i denna bok får reda på detta, blir de desperata att få tillbaka sitt namn som står i "Vännernas bok". Det värkar som Natsume inte har någon tur över huvudtaget, det vill säga tills...


Min Recension: 

En läsare ville att jag skulle berätta lite mer om den här serien och detta blev resultatet. Vet att den 3:e säsongen inte har blivit avslutad än, men det blev en recension ändå. Regissören är samma man som skapade anime serierna: Hell Girl, Gakuen Alice, m.m.

Varför jag gav serien 3 stjärnor i betyg ska jag snabbt förtklara. Det som jag tyckte var bra var manuset framförallt, men jag ogillar fortfarande det faktumet att tempot i serien går väldigt långsamt. Åtminstone för långsamt för min smak, därför blev det ett stort minus. Trots detta tycker jag fortfarande att serien är värd att se, bland annat på grund av dess mycket intressanta handling. 


Opening för säsong 1: 





Hade lite svårt att hitta en bra trailer till serien,
så det blev ett klipp med intro-sången istället.
Låten heter "Issei no Koe" och sjungs av Shuhei Kita.


MVH Vizoo


Kommentarer
Postat av: frida

heter mangan möjligtviss "Nastumes book of friends"? då har jag hört talas som den ;)

2011-09-01 @ 12:55:59
URL: http://blubbeb.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0