"Hikaru No Go" Anime Recension Nr.14




Titel: Hikaru No Go
Regissör: Tetsuya Endo, Jun Kamiya, Shin Nishizawa
Anime Studio: Studio Pierrot
Avsnitt: 75 Stycken
Kategori: Komedi, Drama, Spel, Shounen, Övernatuligt
Länk: Klicka HÄR för att se anime serien
Baserad på manga: Klicka HÄR för att läsa manga serien
Mitt Betyg: 4 av 5 stjärnor

Handling:  

På sin farfars vind hittar Hikaru ett gammalt Go-spel. När Hikaru rör spelet väcker han ett spöke vid namn Sai till liv, ett spöke som nu vägrar att lämna honom ifred. Sais största önskan är att kunna spela Go igen och presenterar Hikaru för en värld som skulle komma att förändra hans liv totalt. 

Min Recension :

En utav mina favorit serier när jag var yngre. Seriens handling och karaktärer fångade genast mitt intresse, men också en svag passion för detta spel även om jag inte riktigt förstår reglerna. Fast det är ju inte så konstigt med tanke på att Go är ett utav de svåraste brädspel i hela världen. (Också bland de äldsta.) Det här är en serie som är värd att se och som jag tror skulle kunna bli väldigt populärt, speciellt för unga killar. 






MVH Vizoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0