"Ef- a tale of memories" & "Ef- a tale of melodies" Anime Recention Nr.1




Titel till 1:a säsongen:
Ef - a tale of memories
Titel till 2:a säsongen: Ef- a tale of melodies
Avsnitt: 24 stycken

Kategori: Drama, Romantik
Regisserad av:  Shin Ōnuma 
Producerad av: Shaft
Baserad på: (Manga) "Ef: the tale of the two"  Skriven av: Mikage & Yu Kagami
Länk till säsong 1: http://anime-media.com/category/ef-episodes/
Länk till säsong 2: http://anime-media.com/category/ef-a-tale-of-melodies/
Mitt Betyg: 5 av 5 Stjärnor:


Handling:


I båda säsongerna får vi följa med olika kärleksförhållanden som går parallet med varandra. Några utav huvudkaraktärerna ur första säsongen är Renji och Chihiro som möts på en övergiven tågstation. Renji börjar gå dit varje dag, men ju närmare han kommer att lära känna henne, ju mer känner han att någonting inte står rätt till. Hon har en hemlighet som snart tar över hans liv när han inser att han älskar henne.

Min Recention:

Det här är absolut en utav mina favorit animeserier! Manuset är djupt och vackert, ord som direkt huggs in i hjärtat på en. Bilderna är magiska och man kan inte hjälpa att låta sig bli trollbunden. Karaktärerna är starka och jag vet inte hur många gånger jag grät!? Musiken i serien passar väldigt bra in, älskar huvudinstrumentet; Fiolen! Detta är ett måste att se!!! 
 


Musikvideo om "Ef": (Fighting by Yellowcard)





MVH Vizoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0