Läser just nu... "Orange Marmalade"




Heej alla glada!!!

Just nu läser jag en koreansk manga med vampyrtema!!! Mangan heter "Orange Marmalade" och är skriven av Seok Woo. När man läser en manga ifrån Korea får man inte glömma att läsa från vänster till höger! (Precis som vi gör här i svergie) Ett extra plus med den här serien är att alla sidor är i färg! Älskar den här serien och hoppas verkligen att det blir en anime i framtiden, men just nu har jag inte hört några nyheter eller rykten om det. Så för tillfället får jag hålla tummarna och fortsätta läsa varje nytt kapitel som publiceras. (Serien är inte avslutad än, en pågående manga.) Ett måste att läsas för alla vampyr-älskare!!!


Handling:

Hon är en vampyr som försöker smälta in i människornas värld. Hon är tystlåten och håller sig undan med inga intressen att bli vän med människorna i hennes klass. En lätt match tills den dagen hon av misstag förlorar kontrollen och råkar bita skolans snyggaste och populäraste kille. Nu vägrar han låta henne vara ifred och är fast besluten att få reda på varför hon plötsligt bestämde sig för att lämna ett sugmärke på hans hals! Hur länge kan hon hålla sin hemlighet gömnd?

Klicka HÄR för att läsa serien!







MVH Vizoo


Kommentarer
Postat av: frida

HAHA! Den låter väldigt rolig! ;) "är fast besluten att få reda på varför hon plötsligt bestämde sig för att lämna ett sugmärke på hans hals!" Låter väldigt jobbigt för henne och det låter som om han mobbar henne lite, har jag rätt? Jag skulle gärna vilja veta i vilken manga genere den är i typ kärlek, komedi eller skräck så man får veta lite mer specifikt(även om förklaringen är väldigt bra) För jag vill gärna inte komma in i något som jag värkligen inte ville och sen ine komma lös ;)

2011-09-07 @ 13:24:13
URL: http://blubbeb.blogspot.com/
Postat av: ookiku furikabutte fan!

Jag läser också den!!! den är så braaa!! XD

2011-09-07 @ 18:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0