Svar på fråga...

Fråga: Mk: 
Hej igen.
Tack för ditt svar, vi tjejer får nu hålla tummarna på att den kommer så snabbt så möjligt.
Du och din blogg insprierar mig mycket. Jag skulle vilja ställa en fråga. Jag har alltid gillat manga/anime, Något som jag inte kan ignonera. Det har lett till att jag själv började rita manga när jag var ca 14/15. Men pga skolan då & nu har min ritning minskats, just nu känner jag att jag vill ge upp eftersom jag tycker att jag ritar riktigt dåligt nu... Jag funderade oxå på att göra en egen bok hahah dumt eller hur? Jag vet att jag är en okänd person för dig men jag vill endå höra din åsikt. eftersom vi båda verka gilla manga/anime lika mycket. Så tycker du att jag borde forsätta kämpa med min ritning trots att jag har lite tid och börjat rita dåligt?

Ber om ursäkt för en sån här lång text hoppas du orkar läsa :)

MVH Mk


Svar:


Hej igen mk!

Jag har också försökt rita manga på min fridtid precis som du, men jag kan inte direkt heller säga att jag har talang för det. (Ännu) Det kallas dåligt självförtroende, något som vi båda måste jobba på. Vi måste fortsätta träna! Varför ska man sluta rita? Vi ritar för att vi tycker det är roligt och ett mål som ditt ser jag som någonting mycket posetivt. Det är ingen dum idé att göra en egen bok, min egna dröm är att bli författare i framtiden.

Jag har skrivigt i många år, men ännu har jag inte lyckats skriva klart en ända bok. Det längsta jag har kommit är endast cirka 5-6 kapitel. Varför? För att när det gäller att skriva för mig är jag en stor perfektionist. Kanske är det samma sak för dig när det gäller ditt tecknande? Ett stort tips är att inte försöka jämnföra sig med andra som ritar, det är ett stort misstag som jag har gjort många gånger. Det gör en bara ännu mer osäker, men tänk dig då istället; Vi är nybörjare på att rita. Dom som har lyckats att publicera manga serier har ritat längre än oss. Och om det skulle finnas något undantag, så kul för den personen. Vi alla kan inte vara en Morzart, om du förstår vad jag menar. Så fortsätt öva med att rita och ge inte upp om ditt mål att göra en egen bok. Vem vet, i framtiden kanske vi båda ser varandras böcker stå på hyllan i bokhandeln? 

Hoppas att jag kunde vara till din hjälp. 




MVH Vizoo


Kommentarer
Postat av: anna

sv: Tack så mkt! :D

2011-05-20 @ 20:18:23
URL: http://auua.blogg.se/
Postat av: Mk

tack så mycket för ditt svar. Jag antar att du har rätt, snart kommer sommaren och då kommer jag säkert ha tid på mig att träna mer och komma på nya ideer. Men det är riktigt svårt att hitta på någoting som inte finns för om man kollar på alla manga böcker osv så har dem alltid någoting speciellt hur ska man då göra, hur ska man göra eller rita nåt som inte blir samma som någon annans manga?



MVH Mk

2011-05-21 @ 12:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0