"Tokyo Underground" Anime Recention Nr. 7





Titel:
Tokyo Underground
Regissör: Hayato Date
Kategori: Action, Äventyr, Komedi, Romantik, Sci-fi
Anime Studio: Studio Pierrot
Avsnitt: 26 Avsnitt
Se Anime: Klicka HÄR för att se serien
Baserad på Mangan: Tokyo Underground, Klicka HÄR för att läsa mangan.
Mitt Betyg: 4 av 5 Stjärnor


Handling: 

Under Tokyo ligger staden "Underground" som är gömd ifrån den övre världen ovanpå jordsytan. Denna stad är befolkade med dom som kan kontrollera kraften hos de olika element och en utav dom är Ruri. Tillsammans med sin livakt Chelsea flyr de upp till ytan mot friheten, men folket ifrån Underground jagar dom med målet att ta dom tillbaka. Snart träffar dom Rumina, en ganska så vanlig grabb som bestämmer sig för att hjälpa dom. Kan Ruminas styrka vara nog för att rädda Ruris liv? 


Min Recention: 

En utav de mest minnesvärda serier jag har sett genom åren på grund av många olika saker. För det första så älskar jag när människor lär sig att kontrollera kraften hos de olika elementen, sen så blir man presenterad för en värld som ligger gömd under jorden vilket skapar mycket mystik och spänning. Action, magi och kärlek! Vad mer kan begära? 



  










MVH Vizoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0