"Ookiku Furikabutte" Anime Recention Nr.10




Titel: Ookiku Furikabutte (Japanska) Big Windup! (Engelska)
Regissör: Tsutomu Mizushima
Kategori: Komedi, School Life, Sport 
Anime Studio: A-1Pictures
Baserad på Mangan:  Ookiku Furikabutte, Klicka HÄR för att läsa
Avsnitt: 1+2:säsong = 39 stycken
Se Anime: Säsong 1 Klicka HÄR, Se säsong 2 Klicka HÄR
Mitt Betyg: 3 av 5 Stjärnor


Handling:

Ren Mihashi var pitcher i grundskolans basebollslag, men fick endast den placeringen tack vare att hans morfar ägde skolan. Alla i hans gamla lag hatade honom, speciellt hans catcher som inte ens brydde sig om att ge honom tecken på planen längre. När han börjar gymnasiet hade han först tänkt sluta spela, men blir dragen till spelplanen av lagets tränare. Kan han bli en riktigt pitcher på sin nya skola? 


Min Recention: 

Jag har alltid hatat sport, men den här serien har trots detta fakta väckt mitt intresse. Jag såg seriens första säsong för några år sedan och nu när jag upptäckte att en till säsong hade blivit gjord blev jag överlycklig. Även om jag inte förstår alla regler i baseboll så har seriens karaktärer i serien verkligen fångat mitt hjärta. Hoppas att det blir en tredje säsong, vill se mer!!!!!   


Trailer:




(Tyvärr utan subtitels)


 








MVH Vizoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0