Tränat Sång & Monolog nästan hela dagen inför Audition

Heeeeeeeeej alla glada!

Nu är klockan väldigt sent, borde egentligen sova nu, men har en konstig vilja att forsätta vara vaken lite till. Mamma och barnen, plus syrran åkte och handlade idag, pappa jobbade extra så jag har varit ensam hemma hela dagen med hundarna. Det första jag gjorde var att gå in med datorn och manuset i i huset, redo att träna inför auditionen som är nästa lördag. Är jätte jätte nervös, har inte varit det på länge och det gör mig väldigt rädd. Tänk om jag gör fel. Tänk om de inte gillar mig exc...  Som ni kanske märker är jag en väldigt osäker person, men jag försöker jobba på det genom att bli 100% säker på allting som ska göras under auditionen. Vilket är sången och monologen. Det svåraste är att komma ihåg texten, jag hoppas att jag inte får en blackout för att jag tränar för mycket eller något, som idag tex. Jag sjöng den där låten säkert över femtio gånger, är fortfarande inte nöjd. Jag kanske borde meddela att jag har en liten scenskräck också. Nu undrar ni säker "Varför vill hon stå på scenen när hon har scenskräck?" Det ska jag förklara för er. 
Att sjunga och spela teater är någonting jag alltid har gjort sedan jag var liten, något jag lärde mig att älska väldigt snabbt. Jag har gjort det här i många år nu, finns det ens något annat liv för mig? Som jag känner nu, skulle jag inte tro det. 


MVH Vizoo 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0