Musikal Audition idag!!!!

Heeeeeeeeej igen!!!!

 

Är jättetrött efter för lite sömn och hårt jobb. Gick på audition idag för den där musikalen jag snackade om förut. Var där klockan åtta på morgonen och var lite vilse först i den främmande miljön, men hittade lyckligtvist tillslut. Några av mina klasskamrater sökte också, samt många fler.

Jag och en annan tjej kom först, det var nog tack vare henne att jag hittade till den hemliga ingången till "Den Lilla Teatern" (Eller vad det nu heter?) Vi var tvungna att gå ner för en trappa och vidare till en källaringång. När vi båda presenterade oss för en tjej som höll i det, visade det sig att också hon hette "Victoria"! Snacka om sammanträffande.

Auditionen gick ut på tre prov; Dans, Sång och Teater. En danslektion på ca 15 minuter. (Den snabbaste danslektionen jag någonsin varit på.) Man kan väll säga att man knappt hann lära sig stegen innan tiden hade runnit ut, men kul var det. Sångprovet gick bra, nog det provet jag är mest nöjd med. Jag sjöng "I Don´t know how to Love him." Monologen gick sådär, glömde en eller två meningar, hoppas det inte gör någonting. Väntar nu nervöst på svar som ska komma senast innan jul.

Efter att jag var klar med alla tre proven,
åkte jag hem och följde med syrran till en innebandyturnering. Jag är verkligen inte en person som gillar sport, vi var bara där för att våra jourbarn skulle kunna träffa sin brorsa som spelade. Alla som spelade var under tio år gamla, fick mig plötsligt att längta ännu mer efter barn. De små pojkarna kunde inte sluta ramla över sina egna små fötter och ben. Så söööööööta och guuuulliga!!!
Håller på att somna framför datorn nu, måste tvinga mig själv ner i sängen, så vi syns!


Här är låten jag sjöng till Auditionen: "I Don´t know how to Love him"





MVH Vizoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0