"Made In Heaven" Manga Recention Nr.17

Made in Heaven

 

Titel: Made in Heaven

Författare & Artist: Yashiki Yukari and Sakura Ami
Volymer: 2 Stycken
Kategori: Drama, Josei, Romantik, Sci-Fi, Shojo,Tragedi 
Länk: http://www.mangafox.com/manga/made_in_heaven/ 
Mitt Betyg:  3 av 5 Stärnor


Handling:

Reji dör nästan i en bilolycka, men får en ny chans i livet när kirurger bygger ihop honom med protetiska delar. Han döps om till Himejima Kazemichi, men det finns ingen garanti på hur länge hans konstgjorda kropp kan hålla. Under sina sista hjärtslag upptäcker han vad hans liv egentligen innebär, sann kärlek och hur han ska kunna leva sitt liv till fullo. Längst vägen upptäcker han mörka hemligheter om sitt förflutna, men kommer han kunna göra någonting åt saken innan det är för sent?

Min Recention:

 

Den här mangan tillhör en kategori jag vanligtvis inte skulle läsa, men handligen fångade mitt intresse. Historien berättas ur två perspektiv, den första volymen genom Reji/Himejimas ögon, den andra ur Juri Mitanis. En väldigt sorlig kärlekshistoria med ett trögt tempo, men är värd att läsa. Skulle kunna bli en riktigt bra deckarfilm med mycket spänning och långa monologer, samt lite tårar. Den skulle nog få en Oscar-nomenering om ni förstår vad jag menar.    


MVH Vizoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0