"Christmas ni Kagayaku" Manga Recention Nr.20



Titel: Christmas ni Kagayaku

Författare & Artist: Miyagi Anna

Kapitel: 1 (One shot)

Kategori: One shot, Romantik, School Life, Shojo
Länk: För att läsa serien, klicka HÄR.
Mitt Betyg: 2 av 5 Stjärnor


Handling: 

Runa har alltid varit livrädd för killar. En dag erkänner skolans populäraste kille, Kizuna att han gillar henne, men hon känner sig inte redo för att ta ett för stort steg. Då föreslår Kizuna att de ska börja som vänner. Kan detta leda till något mer?

Min Recention:

En väldigt gullig, men också väldigt kort kärlekshistoria. Fast detta är ju trots allt en ONE SHOT, så det är väll meningen att det ska vara det. Den är antagligen skriven för dom som vi läsa en snabb manga till morgonkaffet innan de drar till skolan eller jobbet. Själv föredrar jag lite längre historier som kan dra mig djupare in i handlingen, här hann man knappt lära känna karaktärerna. Bilderna var fina, vilket var ett plus. En serie med pyttelite julteama som passar in till den här årstiden. 


MVH Vizoo 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0